TELEFON
E-MAIL
SOCIALE MEDIER
NYHEDSBREV
TIP EN VEN

DIS/PLAY


Stort nærvær, engagement og fokus på behov

Som digitalt bureau har DIS/PLAY altid haft en stor IT-udviklingsafdeling og mange servere. I 2010, da bureauet valgte en ny forretningsstrategi, var det tid til at investere i nyt hardware og konsolidere infrastrukturen yderligere. DIS/PLAY var klar til at trykke på bestillingsknappen, men mødet med CURAit trak bureauets it-valg i en anden retning.

Da DIS/PLAY blev etableret under navnet Dansk Internet Selskab i 1995 var kerneproduktet intranet til offentlige organisationer. I takt med udviklingen har bureauet udvidet produktpaletten og fået ny identitet. Det digitale bureau vinder priser for sit webdesign og er blandt Danmarks største. I dag lever DIS/PLAY af digital kommunikation, hvilket bl.a. indebærer strategi, analyse, koncept, design, mobile apps, video og endelig websites som den bærende ydelse. Kursændringen har været givtig for bureauet, der er vokset fra knap 30 medarbejdere efter management buyout i 2007 til 80 i dag.

SKROTTEDE LANG RAPPORT OG SKRED TIL HURTIG HANDLING
Som digitalt bureau stiller de mange billeder, videoer og grafi kker høje krav til datahåndtering og plads, og bureauet har altid haft en stor it-udviklingsafdeling, der har varetaget opgaven med at sikre rygraden i virksomheden.

”Tidligere var serverrummet fyldt til randen, og det kostede dyrt i strøm ‒ også til nedkøling. Første skridt var at konsolidere de 50 servere på tre servere med virtualisering på toppen for at spare både penge og plads. Den investering var tjent hjem på to år,” siger René Ellegaard Viem, it-systemadministrator i DIS/PLAY.

”For et par år siden efter flytning, rebranding og kraftig vækst havde vi behov for flere hestekræfter i infrastrukturen. Systemet kørte langsomt, og diskpladsen var opbrugt. Vi havde modtaget en omfattende rapport om infrastrukturens tilstand og et tilbud på opgradering fra en anden it-leverandør og var egentlig klar til at trykke på knappen. Men ind fra højre kom CURAit, som kunne tilbyde en mere enkel struktur og løsninger med længere levetid og flere muligheder,” siger René Ellegaard Viem.

STÆRKE ARGUMENTER OG GENNEMTÆNKT TEKNOLOGI
”Jeg valgte CURAit på baggrund af deres stærke argumenter. De forstod vores behov med det samme og indgød tillid. De løsninger, de har på hylderne, virkede mere gennemtænkte og derfor mere attraktive for os. Fx blev vi præsenteret for FlexPod Express fra NetApp, som er en fælles platform, der samler al infrastruktur i en overskuelig og enkel struktur. Derudover kunne de tilbyde deduplikering, så vi undgår at bruge storageplads på to ens filer. Vi kan også nedskalere diskstørrelsen med to klik på musen. Vi har fået en række nye funktioner, som giver mere performance og mere fremtidssikre løsninger,” fortæller René Ellegaard Viem.

Men det var ikke kun funktionerne, der tiltrak opmærksomhed.

”Fra første dag virkede CURAit enormt engagerede og nærværende, og vi fik svar på alle vores spørgsmål. Vi kunne godt mærke, at CURAit er en mindre leverandør, som gør meget ud af kundeservice. Fx blev alt implementeret ret hurtigt og uden problemer. En måned efter underskriften blev sat, var vi oppe at køre med den ny infrastruktur. De modtog al udstyret ude hos dem, satte det sammen, testede det, markerede alt op med labels og dokumenterede det hele, og så satte de det op i vores serverrum på en halv dag,” siger René Ellegaard Viem.

Han fremhæver desuden, at CURAit tilbød at samle de mange forskellige licenser til VMware i én pakke. Nogle licenser var udløbet, nogle var ’advanced’ uden at der var behov for det ‒ og nu har DIS/PLAY altså fået samlet alle licenser i én aftale.

HØJ PERFORMANCE, HØJ SUCCESRATE
Hos DIS/PLAY er it-systemets performance blevet meget bedre. Når brugerne ikke klager over, at systemerne kører langsomt, så er det lig med succes.

”Vi har en infrastruktur, hvor alting kører smertefrit og hurtigt. Vores performance er høj, backup’en kører helt automatisk på diske, og vi har fået frigivet ressourcer i it-afdelingen. Det har givet os mulighed for at bruge kræfterne på andre udviklingsprojekter. Pt. snakker vi om at få spejlet backup’en i skyen og at få en intern it-beredskabsplan. Så får vi løbende input til, hvordan vi kan forbedre vores it, og det værdsætter vi meget,” slutter René Ellegaard Viem.

HVAD FREMHÆVER DIS/PLAY VED CURAIT?

  • Professionalisme og dygtig rådgivning
  • Stort engagement og kort vej fra tale til handling
  • Dyb forretningsforståelse
  • Overholdelse af alle aftaler og højt serviceniveau
  • Fremtidssikre og innovative løsninger på hylderne

HVAD HAR DIS/PLAY FÅET?

  • FlexPod Express, der konsoliderer infrastrukturen på én platform
  • Tre servere fra Cisco
  • Virtualisering fra VMware (har pt. 120 virtualiserede servere)
  • Et stort SAN fra NetApp med to diskhylder til de virtualiserede servere
  • Et nyt diskbaseret backup-system fra Veeam
  • Switche fra Cisco
  • Dell SonicWALL HA firewall cluster
  • Christopher Andersen

    Product Manager
    OneNumber: +4588524903
    ca@curait.dk

     

    Avaya Certified Implementation Specialist (ACIS)
    Avaya Certified Solutions Specialist (ACSS)

  • Christian Lausten

    CFO / Partner
    OneNumber: +4588524905
    cl@curait.dk

     

    Microsoft MCP
    Vmware VSP / VTSP / VCP 410
    NetApp NASP
    Sonicwall CSSA

  • Martin Phillip Maleschyn

    CEO / Partner
    OneNumber: +4588524900
    mm@curait.dk

     

    Microsoft MCP / MCSA / MCTS /
    MCSA+M
    Vmware VSP / VTSP / VCP
    NetApp NASP

Samarbejdspartnere