Andersen-og-Heegaard-case-CURAit-konsulent

Andersen & Heegaard

Et kendt ansigt i IT-supporten

Opgaver bliver løst mere effektivt, og medarbejderne har en bedre oplevelse, når onlinesupport suppleres med en konsulent, som jævnligt kommer fysisk ud i virksomheden.

Sådan er oplevelsen hos Andersen & Heegaard, et tværfagligt teknisk hus med 430 ansatte, som leverer rådgivning, installation og service på bl.a. tekniske installationer indenfor EL og VVS. De har foruden løbende support hos CuraIT en fast tilknyttet konsulent, som besøger virksomheden hver 14. dag.

“Vi valgte, at vi gerne ville have en person, som kom fast herud i virksomheden. Mange af vores medarbejdere har en baggrund som håndværkere, og er ikke specielt IT-kyndige. Det kan være svært for nogle, helt præcis at forklare deres IT-udfordring i en telefon,” fortæller HR-chef Anna Magaard, som også er kontaktansvarlig for IT hos Andersen & Heegaard.

“Hvis et problem ikke blev løst med det samme, kunne tid og tålmodighed være en hæmsko for at ringe op til supporten igen og forklare det endnu en gang for en ny medarbejder. Så endte sagerne ofte enten på mit bord, eller de blev slet ikke løst,” fortæller hun.

 

Fast konsulent og ugedag

I dag har en IT-konsulent fra CuraIT sin faste plads i kontoret hvor 14. dag. Medarbejderne kender ham og ved, at de kan henvende sig til ham med deres IT-spørgsmål. Det giver en bedre oplevelse og opgaveløsning.

“Det gør en stor forskel, at det ikke bare er en stemme fra onlinesupporten i telefonen og en mus, der drøner rundt på skærmen. Konsulenten kan sætte sig ned sammen med medarbejderen ved computeren og få problemet løst. Inden konsulenten går, kan han tjekke, at det hele virker som det skal, så man undgår at skulle se på det flere gange. Det er meget mere effektivt, og giver en bedre kvalitetssikring,” siger Anna Magaard

 

Letter arbejdsbyrden

Konsulenten kommer som hovedregel på samme ugedag og tidspunkt, og sender desuden altid en påmindelse dagen før, så medarbejderne husker at gøre brug af ham.

HR-chef Anna Magaard kan mærke en forskel på sin arbejdsbyrde, især på support med dagligdags opgaver.

“Medarbejderne kommer af og til stadig til mig, hvis de har brug for hjælp med fx deres computer, for det er de vant til. Men hvis det ikke er noget akut, kan jeg sige til dem, at de lige må vente til onsdag, for der kommer konsulenten ud,” siger Anna Magaard.

 

Kender mål og systemer

Anna Magaard har selv været centralt involveret i udviklingen og implementeringen af de IT-systemer, virksomheden gør brug i dag.

For hende er det en stor tryghed, at hun har en IT-sparringspartner, der også kender virksomhedens systemer, IT platform og brugerniveau godt. Samtidig har han god føling med, hvilke projekter som er i gang og prioriteres i virksomheden. Det gør, at opgaver bliver løst bedre og mere fremtidssikret.

“Konsulenten forstår vores mål og udfordringer og kan på den baggrund foreslå løsninger og forbedringer, der ikke bare matcher vores behov nu og her, men også forudser, hvilke behov som vil opstå længere henne ad vejen,” siger Anna Magaard.

Samarbejdspartnere